Megosztás

Magyarországon 
újra sok koronavírus
fertőzött van.
Elérte az országot
a vírus
második hulláma.

Az operatív törzs
minden nap
tart sajtótájékoztatót.

A legfontosabb hírekből
minden héten
könnyen érthető
összefoglalót készítünk,
amit innen tudsz letölteni.

Maszkviselési szabályok

Változtak a maszkok
viselésére
vonatkozó szabályok.

A maszk viselése
segít abban, hogy
lassítsuk a járvány
terjedését.

Nem elegendő sálat vagy
kendőt használni
a tömegközlekedésieszközökön.
Csak maszkbanlehet utazni.

Aki nem visel maszkot,
azt a sofőr leszállítja
és meg is büntetheti
8000 Ft-ra.

Fontos változás,
hogy a megállóban is
maszkot kell viselni.

Maszkot kell viselni a
– postán
– ügyfélterekben (bankok, hivatalok)
– mozikban
– kulturális intézményekben (színház, könyvtár)
– plázákban.

A szórakozóhelyeknek
be kell zárni
este 11 óra után.
Ha kevesebbet
tartózkodnak
az emberek egy helyen,
akkor lassíthatjuk
a vírus
terjedését.

Határok

Azoknak,
akik bejönnek az országba,
10 napot kell
karanténban tölteni.
A határokat szeptember elején
lezárták.

Sokan vannak, akik
a határ másik oldalán dolgoznak
Ők szabadon átmehetnek.

A kormány mindenkitől
azt kéri, hogy
ha nem muszáj, ne utazzon el.

Ezzel is tudjuk lassítani
a járvány terjedését.

A kormány egyelőre nem
tervezi, hogy kijárási
korlátozást rendeljen el.
De ha sok súlyos beteg lesz,
akkor újra arra fognak
kérni mindenkit,
hogy
maradjon otthon.

Továbbra sem kell
fizetni a hiteleket

A kormány úgy döntött,
hogy 2021. januártól sem
kell még visszafizetni
a hiteleket. 

A koronavírus járvány
első hullámában
hozták azt a döntést,
hogy néhány hónapig
nem kell fizetni a hiteleket.

Ez azért nagyon fontos,
mert a járvány miatt
sokan elvesztették
a munkájukat.
Akinek nincs munkája,
az nem kap pénzt,
így nem tudja fizetni
a hiteleit.

Ez sok családnak
nagy segítség.
A kormány
úgy döntött, hogy további
hat hónapig
nem kell fizetni a hiteleket.

Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.

Viselj maszkot!

Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!

Gyakran és alaposan moss kezet!

Forrás: https://efoesz.hu/efoesz/koronavirus-hirek-szeptember-21-28/